Broschyrer utgivna av organisationer

Här hittar du olika typ broschyrer eller mindre skrifter som t.ex. RFSU, Polyamoria eller andra gett ut. Allt är inte sprillans färskt och småsaker som betydelser av ord eller förklaringar av etiketter kan ha förändras av communityn under årets gång men de innehåller oavsett bra kunskap.

Välkommen att ladda ner, läsa och dela vidare.

En broschyr i fickformat utgiven av RFSU (Riksförbundet för sexuell upplysning) under 2010-talet. Försöka att få ihop "fakta" om flersamma relationen i ett litet format.

En folder skriven av medlemsgruppen "Fria relationsgruppen" inom RFSU Stockholm (Stockholms lokalförening av RFSU). Innehåller både fakta men framförallt folks personliga svar och citat om hur det kan vara att leva flersamt. Utgiven 2017.

Broschyr skriven av Polyföreningens finska motsvarighet Polyamoria. Dokumentet arbetades från början fram på finska men då Finland har svenska som andra språk översattes den även till svenska och det är den versionen vi delar här. Sverige och Finland har vissa saker gemensamt och på vissa sätt skiljer vi oss åt. Vi tror att Polyamorias insikter kan vara till god använding även i svensk kontext. Utgiven 2019.